Posted by on 4.11.2016

Olen viimeisen kuukauden aikana kiireessä taas huomannut, kuinka helppoa on luvata, mutta kuinka vaikea lupauksista on pitää kiinni.

Esitän jo nyt kaikille pahoitteluni, joille tulen sanomaan tulevaisuudessa ei. Ainoa asia mitä voin hallita tässä maailmassa on oma aika. En hyväksy sitä, että tuhlaan sen turhuuksiin, koska vaihtoehtoja ajankäytölle on useita. Tärkeimpänä tietysti perhe ja oma hyvinvointi.

Myynnissä turhat tai ylioptimistiset lupaukset ovat arkipäivää ja suurin osa on turtunut suoranaisille valheille. Myyjille annetaan anteeksi, koska eihän kukaan kerro sitä oikeaa karua totuutta. Kyse voi tietysti olla siitäkin, etteivät myyjät tiedä kaikkea, jolloin he eivät tietoisesti valehtele. Yhtä kaikki, asiakkaan pitää saada se mitä myyjä on hänelle luvannut.

Kerronko minä? Kerron rehellisesti sen mitä pystyn itse tekemään ja kerron myös sen mitä ongelmia voi tulla osapuolilta joihin minä en voi täysin vaikuttaa. Uskon, että pitkällä aikavälillä tämä on ainoa oikea tapa, koska valheen jälki on lyhyt. Toisinaan pieni valkoinen valhe voisi helpottaa asiakkaiden saamista, mutta oikealla hyvällä moraalilla toimivat yritykset ovat seuraava trendi. Vähän sama asia kuin lähitilan tuotteet, halutaan ostaa yrityksiltä, jotka toimivat eettisesti muutenkin kuin paperilla.

Tästä eteenpäin lupaan vain ne asiat, jotka ovat minulle tärkeitä ja jotka koen aikani arvoisiksi.

Lupaus on suuri sana, pidetään yhdessä lupauksista kiinni, koska pidetyt lupaukset rakentavat siltoja välillemme, petetyt lupaukset polttavat niitä.

Kiitos